الثلاثاء، 25 فبراير 2014

عبقرية الصقــور المصريــة ,,,, جهاز الجيش..لاسحر ولاشعوذة ..
كيميائي : محمد نوفل ..................................................
نجاح الفكره المقدمه من القوات المسلحة و للامانه العلميه ايضا وضعت في اخر المقال اوجه الاعتراض سواء دولياً او محلياُ ارجو قرائه المقال بالكامل و مراجع المراجع المؤيده او المعارضه للفكره "

اعلنت القوات المسلحة في الايام الماضيه عن اكتشاف علمي لاكتشاف و علاج الفيروسات

طبعاً الي شاف الجهاز نزل تريقة ده لازم نعلمة ونكسب فيه ثواب.
و طبعاً الي قال هو مال الهيئة الهندسية بالطب و الفيروسات ده بردوا لازم نعلمة
ميضرش.
الجهاز الي في الصورة ده احد اجهزه سلاح المهندسين العسكريين للكشف عن المتفجرات و الذخائر ممكن يكون بدء يظهر كتير اليومين دول في الشارع و اعتقد ناس كتير شافته
الجهاز عباره عن اريل عربية - اه و الله اريل عربية - وراكب في مقبض بلاستك كده
و اول ما تكون فيه قنبله في نطاق عمل الجهاز يروح ايه بقا ياسيدي الاريل ده متحرك في اتجاه تواجد القنبه - لا سحر و لا شعوذه - طب ايه الي حصل بقا.

99.98% من المواد المستخدمه كمتفجرات بتحتوي علي مجموعة نترات NO2 بتخلف نسبته في المتفجرات علي حسب نوع المادة -طيب علاقه ده بالفيروسات هرد عليك واقولك اصبر يا لمض - طبعاً الجزئ ده كاي جزئ كيميائي بيهتز و ينتج عن اهتزازه دي ترددات معينه - الانته دي بقا تحس بالترددات دي وتروح هب متحركه عن طريق كويل صغير ناحية الاتجاه الي بتصدر منه التردادت دي .
طيب علاقه ده ايه بالفيروسات
الفيروسات زي المتفجرات كلها بتحتوي علي RNA , DNA كل نوع من الفيروسات ليه RNA , DNA خاصه بيه طبعاً مكون من عناصر كيميائية زي الكربون و النتروجين و الفوسفات>
طيب ممكن نفهم من هنا ان كل فيروس ليه تردد معين بيصدر منهvirus vibration frequency - لو انا جيت بقا من براً و عرضت الفيروس ده لتردد زي التردد بتاعة بالظبط هلاحظ حدوث حاجه اسمها resonance . resonance ده بقا ممكن يسبب في تفجير الفيرس نظراُ للطاقه الكبيرة الي بيمتصها من المصدر الخارجي بدون اي تاثير علي اي حاجه تانيه

جهاز الجيش بقا : الناس اشتغلت و استغلت موضوع virus vibration frequency وقدرت تخلي الجهاز يشتغل علي فيروسات زي السي و الايدز و الخنازير و اي فيرس معروف التردد بتاعة وبكده تقدر تفحص عدد كبير جداااااااااااااا من الناس في وقت قليل جدااااااا و بدون سحب عينات دم .
الجهاز اتطور بايدي رجال القوات المسلحة بالتعاون مع معهد الكبد بجامعة المنصوره و اتجرب علي مئات المرضي في مصر و باكستان و اثبتت فاعليته بنسبه 95% بدون سحب اي عينات دم .
طريقة العلاج هو علاج بالترددات الي بتعرض الجسم لترددات زي ترددات الفيرس وبيحصلresonance يؤدي ان الفيرس يدمر. وب الفعل تم تجربه العلاج الجديد جمب علاجات كيميائية محلية تانيه و حققت نسبه شفاء تام عاليه جداً.

طيب ازاي الاثار الجانبيه مش موجوده او نادره
الجهاز بيتعامل مع الدم فقط كسائل بيولوجي بتتم معالجته بطريقه فيزيائيه خارج جسم الانسان زي جهاز الغسيل الكلوي .

الجهاز المستخدم في التشخيص اسمه C-fast اتسجلت كعلامه تجارية و اتنشر بحث عنه في مجله journal of hepatology " impact factor 9.858 "http://download.journals.elsevierhealth.com/pdfs/journals/0168-8278/PIIS0168827811611860.pdf

دي مجلات علمية بتأيد النظريه المبني عليها الجهاز ( التشخيص و العلاج ) :-

1-New Way to Kill Viruses: Shake Them to Death
http://www.livescience.com/7472-kill-viruses-shake-death.html
2- Scientists Kill Viruses by Blasting Them With Resonant Frequencies
http://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/ciencia_vibrationalmedicine.htm
3-An Estimate of the Vibrational Frequencies of Spherical
Virus http://arxiv.org/pdf/physics/0303089.pdf
4- برائه اختراع عن علاج للفيروسات و الايدز خصوصاً باستخدام الموجات الكهرومغناطيسيه و مركب اسمه 8-methoxypsoralen
Treatment methods and vaccines for stimulating an immunological response against retroviruses
http://www.google.com/patents/US4960408
5- برائه أختراع عن علاج للفيروسات باستخدام المجال المغناطيسي Therapeutic treatment of mammals
http://www.google.com/patents/US5366435
6- دي بيبر بتتكلم عن تحديد ترددات اهتزاز نوع من الفيروسات و البتكتريا
Low-frequency vibrational modes of viruses
used for nanoelectronic self-assemblies http://ndl.ee.ucr.edu/PSS-viruses.pdf
7- دي بيبر بتتكلم عن استخدام الموجات الكهرومغناطيسية ( الفمتوليز) في علاج فيروسات الايدز و سي
http://iopscience.iop.org/0953-8984/19/32/322102/pdf/cm7_32_322102.pdf

8- وباللنسبه للناس الي بتتريق ان نظريه استخدام الموجات الكهرومغناطيسية ممكن تقضي علي فيروسات الايدز و سي ده واحد وابنه فكروا في استخدام موجات الليزر للقضاء علي فيروسات الايدز و السي ممكن تقروا المقال ده
A physicist and his biologist son destroyed a common virus using a superfast pulsing laser, without harming healthy cells. The discovery could lead to new treatments for viruses like HIV that have no cure.
http://www.wired.com/science/discoveries/news/2007/11/laser_virus

9-دي مقال من مجله homeopathy world community بتتكلم عن اخبار متنوعة و استخدام ظاهرة virus resonance frequencies في القضاء علي فيروسات الايدز و السي باستخدام الموجات الكهرومغناطيسية بترددتها المختلفة "مذكور فيها المراجع "
http://www.homeopathyworldcommunity.com/forum/topics/succussion-shaking-sound-and-light-frequencies-to-kill-viruses

10 - دي مجله علميه بردوا بتتكلم عن استخدام virus frequencies في القضاء علي فيروس الايدز TARGETED PATHOGEN RESONANT FREQUENCY
http://www.grillflame.net/reports/TPRF.html

11- اما بقا للي حابب يفهم ازاي الفيروسات بيكون ليها ترددات و ازاي وممكن تقتل الفيروسات ازاي و الجو ده فيه خد اسمه Dr. Royal Raymond Rife اتلكم في الموضوع ده وعن جهاز ممكن يقتل كل الفيروسات و البكتريا المعروفة في التلاتينيات وبردوا الناس قعدت تتريق عليه زي ما اتريقوا علي اجهزه الجيش.
http://www.pulsedtechresearch.com/wp-content/uploads/2013/04/Physicists-View-of-Dr.-Rifes-Non-Drug-Treatment-and-Cure-of-Microbial-Associated-Diseases-Wade.pdf

دي نقاش علمي في الجارديان عن الجهاز الجديد للقوات المسلحة المصرية و دوره في الكشف عن الفيروسات و العلاج و تعليقات مختلفه بين النفي و الامل.
http://www.theguardian.com/science/2013/feb/25/scientists-divided-device-hepatitis-c

للامانه العلميه زي ما حطيت اوجه الاثبات بردوا حط اوجه النقض
"اي حد يقدر يزودني بمعلومه تنتقض الفكره بمرجع يدعمها يتفضل يبعتهالي و هعرضها فوراً "
ده اعتراض دكتور عصام حجي علي المشروع و الفكره من الاساس
https://www.elwatannews.com/news/details/425539

--------
الي بحاول اقدمه هنا هو محاوله مني للفتكير قبل السخريه كتير مننا مسكنا في الالفاظ او الكلمات الي اتقالت بعيداً عن البحث في حد ذاته من الناحيه العلميه .بوزون هيغز كان مجرد جسيم موجود علي الورق لعشرات السنين من 1964 لحد ما تم اكتشافه علمياً و ثبت وجوده في 2012 المراجع موجوده فوق قدام اي حد عاوز يتاكده من صحة الفكره و النظريه العليمة للجهاز سواء كان جهاز العلاج او جهاز الاكتشاف و الي منها هنتاكد بردوا ان الناس دي اتبعت منهج علمي في التفكير و التنفيذ. فكره بقي تعرض الجهاز او لافكار للنقض او التشكيك فده اساس العلم في حد ذاته فسرعه الضوء و النظريه النسبيه لازالت حتي الان مجال للنقاش و البحث ومفتوحة امام اجتهادات العلماء للوصول لاي جديد.
ممكن يكون الناس الي اتكلمت من الجيش عن الابتكار ده اتكلمت ببساطه او مش باحترافيه الجامعيين و الباحثين المعروفين عن الجهاز بدون دخول في نقاشات علمية علشان المريض هو اهم واحد لازم يوصل له كلام مهم زي كده و ان فيه امل في العلاج و اعتمدت ان السادة الباحثين و العلماء قبل ما ينتقضوا الفكره او يؤيدوها هيقوموا بعمل بحث سواء يؤيد او يهدم الفكره قبل ما يتكلموا.

في النهايه انا تناولت الامر من ناحيه اثبات النظريه و حاولت ابيت الاجتهادات العلميه السابقه في الموضوع ده ويارب يكون الجهاز حقيقي و عنده القدره علي تحقيق الانجازات الي تم الاعلان عنها مين فينا يكرهه الخير لبلده و للناس !

اما بقا الحاقدين علي مصر و جيشها . لك الله !

الصوره الملحقه هي اقرب صوره للجهاز المستخدم مش هو .
ثانياً الجهاز المبني عليه الفكره اتعدل تماما للكشف عن الفيروسات فالجهاز القديم بقا كان يكشف علي قنابل يكشف علي كور جولف الجهاز اتعدل مش هي دي المشكلة الروايه الرسميه قالت ان الجهاز المستخدم موجود بيه Microchips , micro controller مبرمجه علي استقبال و الكشف عن الفيروسات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق